Ga naar de inhoud
PZH Demo subsite (naar homepage)
Direct naar
  • Contact
  • Inschrijven nieuwsbrief
Zoeken
  • Home
  • Raamwerk
    • Keuze voor stijlvak 4 of 5
    • Header
    • Footer
    • Layout stramienen
    • Font
  • Paginatypen
    • Applicatielink
    • Artikel met opmaak
    • Artikel met reactiemogelijkheid
    • Evenementenagenda
    • Facetzoeker
    • Formulier
    • Fotoalbum
    • Imagemap
    • Index - galerijweergave
    • Index - lijstweergave
    • Landingspagina
    • Media
    • Nieuwsservice
    • Tijdlijn
    • Vraag en antwoord index
    • Zoeken
  • Bloktypen
    • Banner
    • Evenementenagenda
    • Foto
    • Fotoalbum
    • Galerij
    • Index
    • Inhoud: blokken met één link
    • Inhoud: blokken met lijsten
    • Inhoud: blokrollen
    • Media
    • Navigatie
    • Tijdlijn
    • Veelgestelde vragen
    • Superlinks
    • Streamer
  • Contact
  • Inschrijven nieuwsbrief
  1. Home ›
  2. Paginatypen ›
  3. Artikel met opmaak

Artikel met opmaak


Een artikel is een informatieve pagina die voor diverse doeleinden kan worden ingezet en gebruik maakt van stramien standaard.

Dit is kop 2

Er zijn diverse links zoals een externe link https://www.pzh.nl een interne link naar een andere pagina op deze site, een maillink info@pzh.nl en een download (pdf, 220 kB)

Egbert: “Ik zie de technische installaties als de hersenen, het zenuwenstelsel, de bloedbanen en het afvoersysteem van de tunnel. De installaties zijn voor een deel zichtbaar voor de automobilisten die straks door de tunnel rijden. Denk aan verkeerslichten, ventilatoren en afsluitbomen. Maar veel is onzichtbaar. Denk aan het verkeersdetectiesysteem, de afpompinstallaties of de overdrukinstallatie die bij calamiteiten rook weghoudt uit de vluchtroute. Bij de rondleidingen die we in de tunnel gehad hebben, staan mensen vaak versteld van wat zich allemaal onder het wegdek en achter de tunnelwanden bevindt.”

Dit is kop 3

Rob: “We zijn bezig met de laatste werkzaamheden, zoals het ophangen van de camera’s en de installaties rondom de dwarsverbindingen tussen de twee tunnelbuizen. Die maken deel uit van de vluchtroute. Daar werken we onder andere aan de contourverlichting, die duidelijk aangeeft waar de vluchtdeuren zijn.”

Dit is kop 4

Rob: “Elke kabel is voorzien van een unieke code, bestaande uit cijfers en letters of een combinatie daarvan. Dit codesysteem is vooraf vastgesteld. We werken met veel verschillende leveranciers, en je wil niet dat zij allemaal met hun eigen kabelnummers aan de gang gaan. Ons eigen codesysteem is als eis meegegeven aan alle leveranciers. Zij gebruiken die nummers op hun tekeningen en brengen ze bij de aanleg aan op de kabels. Zo weten we altijd precies waar wat ligt.”

Dit is een blockquote. Monteurs, installateurs en ingenieurs van hoofdaannemer Comol5 en vele onderaannemers. In het begin van het project zag je ze hier met grote shovels, betonmixers en kabelhaspels in de weer.

Egbert: “En ze werken op plekken waar ze niet zichtbaar zijn. Als waarnemer krijg ik van fietsers of anderen uit de omgeving wel eens de opmerking: ‘de tunnel is nog niet open, maar er gebeurt helemaal niets meer’.

Inklappende tekst

Maak een groepering van een kop (2, 3 of 4) samen met en een stuk tekst en kies bij opmaak voor inklappen. Op deze manier kun je lange teksten opknippen en overzichtelijk maken.
Dat er onder de grond nog van alles gaande is en dat dit eigenlijk een spannende en leuke fase in het project is.” Rob: “Een indrukwekkend moment was de aankomst van de centrale apparatuur vanuit de testlocatie in Eindhoven.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse id sodales orci. Donec pharetra malesuada sollicitudin. Nullam ex felis, molestie at est nec, tempor ultrices mi. Dit zijn de onderdelen van de centrale apparatuur:

  1. tunnelsegmenten
  2. buizen
  3. verlichting
  4. kokers

Egbert: “Begin volgend jaar zal de integrale test met de hulpdiensten, zoals brandweer en ambulances, plaatsvinden. Dat zie ik eigenlijk als een soort grote finale. Dan zullen we weten of alles naar behoren werkt.”

Dit zijn de onderdelen van de centrale apparatuur:

  • tunnelsegmenten
  • buizen
  • verlichting
  • kokers

Wat zijn de allerlaatste acties die jullie uitvoeren?

Rob: “Tot nu toe zijn we vooral gericht op het functioneren van de installaties op zich. Maar het gaat natuurlijk ook om de organisaties die er mee moeten werken, zoals de hulpdiensten. Als dat bij die integrale test allemaal goed loopt, hebben de installaties en organisaties zich als één geheel bewezen.”

Planning 2023 voor de 4 deelprojecten

Tjalmaweg

Europaweg

N434 / A44 / A4

N434 Corbulotunnel

Maart 2023

- Alle rijstroken (2x2) nieuwe N206 Tjalmaweg in gebruik

- Aansluiting Valkenburg-Oost in gebruik

Afbouw en tunneltechnische installaties, start testfase

Afbouw en tunneltechnische installaties, start testfase

Juli 2023

Aansluiting 
Valkenburg-West in gebruik
Start aanbesteding Integraal testen (inclusief hulpdiensten)

Hoe nu verder?

Na de acties in 2023 volgt een gedetailleerde planning voor de komende fases. Zodra deze informatie bekend is updaten we de pagina. Voor algemene informatie kun je naar het overzicht van de deelprojecten.


Zones

Een artikel bestaat uit een aantal zones die we hieronder kort beschrijven.

Inleiding

Plaats hier een korte en zo mogelijk pakkende introductie van de pagina's in een paar regels. De inleiding wordt automatisch met een iets groter font weergegeven.

Inhoud

In dit veld komt de tekst van het artikel. Er zijn diverse opmaakmogelijkheden beschikbaar om de inhoud aantrekkelijk weer te geven.

Delen
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op X

provincie Zuid-Holland
Demo Stijlvak 4
Demo Stijlvak 5

Volg ons

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn

Meer over

  • Cookies
  • Toegankelijkheid
PZH Demo Subsite