Nieuws

Voorbeeldpagina van een artikel met alle beschikbare opmaak.

We willen dat iedereen alle informatie en diensten op onze website goed kan lezen en gebruiken. Daarom werken we continu aan het verbeteren van de toegankelijkheid van de website.

Elke website is volgens de Telecomwet wettelijk verplicht de gebruiker te informeren over 'cookies' en toestemming te vragen voor het gebruik hiervan. Ook deze website maakt gebruik van cookies.

Voordat de Corbulotunnel volgend jaar open kan, moet er nog veel gebeuren. De komende maanden worden de puntjes op de i gezet. De mensen van de RijnlandRoute die daarmee bezig zijn, vertellen erover in een serie artikelen. Deze tweede aflevering gaat over de technische installaties.

De provincie is voornemens het eerste deel van de wegverbreding te gunnen aan aannemerscombinatie Pluk4. Pluk4 wordt verantwoordelijk voor de ombouw van knooppunt Iederdam.

Sommigen zien deze plant enkel als ongewenste woekeraar die alles overneemt als je even geen onderhoud pleegt. Maar de klimop, of Hedera helix, is juist ongelooflijk waardevol voor de natuur om ons heen.

Nu het verkeer niet meer over de tijdelijke N206 rijdt, gaan we verder met de werkzaamheden in de parkstrook. Ook bouwen we de tijdelijke N206 om tot snelfietspad, als onderdeel van de snelfietsroute tussen Leiden en Katwijk. Op de nieuwe Tjalmaweg gaan we verder met het asfalteren van de deklaag.

De bouw van de tunnel en verdiepte weg is zo goed als klaar. Toch duurt het nog tot de tweede helft van 2024 voordat het verkeer veilig over de nieuwe weg kan rijden. We moeten hiervoor nog een aantal belangrijke stappen zetten.

Maandag 3 april is het zover; dan rijdt het verkeer in twee richtingen (2 rijstroken per richting) over de nieuwe, deels verdiepte, N206 ir. G. Tjalmaweg. De Tjalmaweg is daarmee het eerste projectdeel van de RijnlandRoute dat in gebruik wordt genomen door het verkeer, een belangrijke mijlpaal.